
Megszűnik az Udvarhely napilap
2016. február 02. kedd, 14:32

  

A múlt csütörtökön meghiúsult törzstőkeemelés miatt megszűnik az Udvarhely napilap. A 2014.
március 14-én megjelent újság eredetileg Hargita Népe Udvarhelyként kezdte a pályafutását, és
a megyei tanács által fenntartott médiatermék volt. Néhány évvel később az udvarhelyszéki
önkormányzatok, valamint a megyei tanács abban egyeztek meg, hogy fenntartanak egy saját
újságot, ám információink szerint végül meghiúsult az együttműködés, a lapot csak a
székelyudvarhelyi önkormányzat tartotta el.

  

Az RMDSZ-es többségű önkormányzati testület többször is megszavazta a lap működtetéséhez
szükséges tőkeemelést, ám a legutóbbi ülésen Géczi Levente és Berde Zoltán önkormányzati
képviselők nem bólintottak rá a dologra, így nem sikerült elfogadtatni a javaslatot. Géczi szerint
a törzstőkemelés nem lett volna jogszerű - hangoztatta a tanácsülésen.

  

Az utolsó törzstőkeemelést tavaly májusban szavazta meg a tanács, ekkor 300 ezer lejjel járult
hozzá a város a lap fenntartásához. Most 250 ezer lej lett volna az újabb törzstőkeemelés,
ennyit kellett volna megszavazniuk a képviselők a „Bunta-lapjának" is nevezett
médiaterméknek, de a két tanácsos bojkottja miatt ez nem sikerült.

  

A lap szerkesztői e két tanácsost, Géczit és Berdét okolják a nyomtatott újság megszűnéséért,
illetve azt, hogy Bunta Levente polgármester a különutas politizálást választva szembement dr

 1 / 2



Megszűnik az Udvarhely napilap
2016. február 02. kedd, 14:32

. Verestóy Attila
szenátorral. A jelek szerint pedig a polgármesternek indulni szándékozó 
Arros Orsolya
, Géczi Levente felesége Verestóy Attila támogatását élvezi. A lapban továbbá azzal vádolják
Berdét, hogy szentegyházi városmenedzseri állást ígértek neki, emiatt vált szakadárrá.

  

Molnos Zoltán, a lap néhány hónapja kinevezett igazgatója  szerint három év szükséges egy
lap felfuttatásához, erre nem kapott esélyt az Udvarhely, amelynek a beszámolója szerint
átlagosan 300, jobb napokon 800 eladott lapszáma volt. A lap elkészítésében 22-en vettek
részt, közülük nyolcan munkakönyves alkalmazottként, a többiek pedig külső munkatársként,
eddig összesen 800 ezer lejt költöttek el a működésre, javarészt a személyzet fizetésére és a
nyomdaköltségekre fordították ezt a pénzt. 

  

Az ellenzék többször kérte a kft. pénzügyi adataira vonatkozó információkat, ám ezt azzal a
kifogással utasították el, hogy a pénzügy honlapján minden nyilvános adat megtalálható.

  

Az újság nyomtatott formában nem jelenik meg többé, a világhálón azonban továbbra is
elérhető lesz a varosunkudvarhely.ro domain-néven. Próbáltuk megtudni, hogy mi lesz az
alkalmazottak sorsa, lesznek-e elbocsátások, illetve az előfizetők visszakapják-e a pénzüket, és
ha igen, milyen formában, de a főszerkesztő betegsége miatt a hétvégére ígért válaszokat,
Molnos Zoltán igazgató pedig elfoglaltságra hivatkozva nem vette fel a telefont.

 2 / 2

itthon/kozelet/23470-molnos-zoltan-lett-az-udvarhelyi-media-kft-igazgatoja

