Itthon » Közélet

Babakocsis anyukát gázoltak el

A Bethlen Gábor utca és a Kisköved utca sarkán sérüléssel járó balesetet okozott egy magyarországi sofőr.

MEGOSZTÓ PDF email





Hasonló cikkek
oktoberitanacsules01

Élőben az októberi tanácsülésről – átadták a Vasszékely-díjakat

Kivételesen egy órával később kezdődik az...
56osfelvonulasUdvarhely

Megint lecsapott a prefektus a magyar trikolórra

Az október 23-ai díszítés miatt büntette meg a...
Kossuth utcába Kossuth címert!

Lyukas izék a főtéren

Az október 23-ai megemlékezés alkalmából ünneplőbe...

Baleset2011Jul29
Baleset2011Jul29
szerkesztoÍRTA: BEDŐHÁZI ATTILA-CSABA
2011. július 29., 15:22
20 hozzászólás. 

Július 29-én, pénteken a délutáni órákban a 62 éves magyarországi C. M. A. a város központjából autózott Csíkszereda irányába a Bethlen Gábor utcában, amikor a Kisköved utca sarkánál nem adott elsőbbséget és elütötte a szabályosan közlekedő, átjárón áthaladó 28 éves K. Z.-t, aki babakocsit tolt, benne 7 hónapos kisgyerekével. A balesetben a gyalogos és gyereke megsérült, őket a Városi Kórházban ápolják - tájékoztatatta honlapunkat Ioja Viorel helyi közlekedésrendészeti vezető.


20 hozzászólás

hirdetes

hirdetes
Hozzászólások | Szabályzat
avatar
editmonika
2011-07-29 17:48:15
sajnos hogy ilyenek is történnek.
avatar
kszl
2011-07-29 21:59:13
Fekvőrendőrt minden átjáróhoz! Törvényt hozni: aki nem áll meg az átjárónál, vagy esetleg nem lassít akkor 20.000 lej bírságot fizet. Ha nem tudja kifizetni 6 hónap börtön.
avatar
FF
2011-07-29 22:40:22
Részben egyet értek.. a börtön dologban nem.. mert kijön, és ugyis megcsinálja mégegyszer, vagy többször.. esetleg akarattal. Nagyértékű pénzbírságot, és ha nem tudja kifizetni? elvenni a könyvet, amíg fizetőképes lesz. Magyarországon, Ausztriában, Svájcban.. meg sorolhatnám.. miért tartják be a szabályokat??...azért mert a büntetés értéke óriási... Romániában is ideje lenne..
avatar
Isty
2011-07-29 23:12:33
re:
avatar
kszl
Fekvőrendőrt minden átjáróhoz! Törvényt hozni: aki nem áll meg az átjárónál, vagy esetleg nem lassít akkor 20.000 lej bírságot fizet. Ha nem tudja kifizetni 6 hónap börtön.


Te tiszta beteg vagy.
Ezek szerint tiltsuk is be az autokat?? Sot tudod mit?
Torvenyt hozni: hogy aki lelep ugy az atjarorol hogy nem nez szet es nem vigyaz magara akkor 20.000 lejes birsagot fizessen vagy ha nem tudja kifizetni 6 honap borton.

Nem vagy normalis...
avatar
nakiakiraly
2011-07-31 11:03:54
Kedves Isty Te tiszta beteg vagy.
A te anyád volt beteg amikor téged világra hozott.
Ezek szerint tiltsuk is be az autokat?? Talán a hozzád hasonlókat kellene betiltani !
Torvenyt hozni: hogy aki lelep ugy az atjarorol hogy nem nez szet es nem vigyaz magara akkor 20.000 lejes birsagot fizessen vagy ha nem tudja kifizetni 6 honap borton.
Az átjárón a gyalogosnak van elsőbbsége.
Art. 123. - Conducatorul de vehicul este obligat sa circule cu o viteza care sa nu depaseasca 30 km/h in localitati sau 50 km/h in afara localitatilor, in urmatoarele situatii:

i) la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare si marcaje, cand drumul public are cel mult o banda pe sens, iar pietonii aflati pe trotuar, in imediata apropiere a partii carosabile, intentioneaza sa se angajeze in traversare;


Nem vagy normalis...
Gondolom most már tudod, hogy mi a véleményem, hogy Te mennyire vagy normális. Anyádat kellett volna elüsse egy autó a gyalogos átkelőn
avatar
Isty
2011-08-01 14:54:10
re:
nakiakiraly:
Csak nevetek rajtad, annyira primitivnek tartom a valaszod hogy ertelmetlennek tartom a normalis vitat veled. Halvany szikrajat sem latom az ertelmisegednek...IQ-d a kaka alatt...
avatar
lala
2011-07-29 23:55:53
Sajnos, ez az eset (is) már rég a levegőben lógott. Miért? Mert távólról nem lehet felismerni az átjárót. Más országban, igen. Nemegyszer jeleztem itt is, hogy állitsanak jól látható gyalogátjárót jelző táblákat. Egy helyi autós tudja, hogy ott van, de egy idegen csak az utólsó pillanatban veszi észre - ha egyáltalán - az átjárót. Persze hajtásit bevonni egyszerübb... De attól még a sérült gyalogos nem gyógyúl meg!!
avatar
nemeszoli
2011-07-30 00:37:20
lalának teljesen igaza van. Mi tudjuk hol kell lassítani mert itt élünk, de nem nagyon vannak jelezve a "zebrák". De azér elég rossz volt látni a babakocsit...
avatar
hofika
2011-07-30 01:26:34
Hat azért őszintén az az autó rég meg kellet volna álljon nézzetek meg hol van a cipő tehát szinte az út közepén,még mindig meg kellene aljon az autó ha valaki le lep a járdáról,hova kell úgy hajtani?Más varosba láttam hogy az átjárok magasabbak az út testnél,így az arra járó autók muszáj lassítsanak itt is be kellene vezetni,mert máskép nem lehet az ilyen eseteket el kerülni
avatar
colstokk
2011-07-31 16:56:28
Egyszer Ausztriába kirándultunk, egy kis városba. Éjszaka értünk oda, mégis elindultunk várost nézni. Éjfél körül, egy mellékutcához érve egy autó is épp odaért volna, s bár még másfél méternyire voltunk az úttesttől, s zebra nem is volt felfestve,a sofőr megállt AMÍG ÁTMENTÜK!!!!
Itt babakocsival elütnek ha szabályosan közlekedsz.Már ahol tudsz, mert van ahol az úttestre kényszerülsz menni, mert nincs hely a járdán parkoló autóktól.
avatar
bbalintl
2011-08-01 10:31:40
Az ilyen anyukák is mennének előre és ne a babakocsit tolnák ki az autó elé, főleg ha látják, hogy nem tud megállni... mind lehet elsőbbsége, hogyha 1-2 méterre levő kocsi elé kitolja a babakocsit, s még a sofőr a hibás... Én előzékeny vagyok, elszoktam engedni a gyalogosokat, de akkorse normális az az anyuka aki ilyent csinál, törvény ide, vagy oda....
avatar
hofika
2011-08-01 12:22:39
re:
avatar
bbalintl
Az ilyen anyukák is mennének előre és ne a babakocsit tolnák ki az autó elé, főleg ha látják, hogy nem tud megállni... mind lehet elsőbbsége, hogyha 1-2 méterre levő kocsi elé kitolja a babakocsit, s még a sofőr a hibás... Én előzékeny vagyok, elszoktam engedni a gyalogosokat, de akkorse normális az az anyuka aki ilyent csinál, törvény ide, vagy oda....
ne feled el hogy az út közepin volt elütve. :whistle:

hat nagy a világ állatkertje ,hat mit kellet volna csináljon az az anyuka?vegye fel a nyaka köre a babakocsit és a benne ülő babát hogy a gyereket el ne üssék mert az anyuka is el volt ütve ne feled el.A sofőr kellet volna figyeljen hogy a másik miért áll meg az átjáró élőt de szerintem el is felejtette hogy átjáró van,De nyugodtan lehet pártolni a sofőrt mert mikor a te családodat ütik el az átjárón akkor más szem szögből fogod nézni a dolgot,biztos nem azt fogod mondani hogy az asszony volt a hibás mert a babakocsit nem huzata,hanem tolta :ev...
avatar
mekkmester
2011-08-01 14:26:10
Lalának szerintem is igaza van, figyelmeztető, és főleg tájékoztató táblák terén nagyon szegényes ez a város.
Istyvel is egyetértek, a gyalogosok itt nagyon figyelmetlenek. Hiába van neki elsőbbsége, attól az ő csontja könnyebben törik, mint a szabálytalankodó autója.
Nakakiraly, légyszíves - lehetőleg magyaul- értelmezd a saját idézetedet, hogy mindenki számára világos legyen:
) la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare si marcaje, cand drumul public are cel mult o banda pe sens, iar pietonii aflati pe trotuar, in imediata apropiere a partii carosabile, intentioneaza sa se angajeze in traversare;
A képek alapján úgy gondolom, hogy az autó a belső sávban haladhatott, és az átjárón közlekedő hölgyet kitakarhatta egy külső sávban lévő kocsi.
Csak gondolom.
avatar
Candika
2011-08-01 14:35:33
..Szomorúan olvasom ezeket a commenteket amiket elöttem ide irogattak eggyesek..Attol,hogy én most ide irok még 10 sort nem fogok világbékét csinálni,csak egy huszonéves lány vagyok,és sajnos szemtanuja voltam ennek az esetnek. Nem tudom,ha valaki a történteket végig nézte volna lenne-e még kedve itt bárkit is okolni vagy azon agyalni,hogy ki itt a hibás. Szomorú,valóban,hogy olyan átjáróink vannak amiket az ember egy bizonyos távolságból észre sem vesz,de az is szomorú hogy rallizunk a város között,holott 5 perc alatt le lehet érni a város egyik végéből a másikba,mert ugyebár nem Pest..senem Kolozsvár és még sorolhatnám..Ezen kivül azis szomorú hogy a gyalogos állhat 20 percet is az átjárónál mert vagyunk annyira parasztok,hogy nem tudjuk (még ha látjuk is),hogy az átjárónál meg kell állni. És elnézést,de az édesanya a hátára kellett volna kösse a babakocsit?általában azt az ember maga elött szokta tolni..és ahogyan a cikk fennebb is irja nem a gyalogos nem tartotta be a szabályokat
avatar
Isty
2011-08-01 14:57:32
re:
Candika:
Ne tulozz kerlek, mert 3 percnel nem kell tovabb varni hogy biztosnagosan atmehess, ugy hogy ne kelljek auto megalljon vagy lassitson. De a 3 perc az ugye sok a mai gyalogosainkank es inkabb elutteti magat..Ha megi csinaljatok tovabb, en tovabbra is innen irogatok minden "ugyes" gyalogosnbak aki sikerult eluttetnie magat.
avatar
Candika
2011-08-01 15:07:34
re: re:
Rendben :) Akkor legyen 3 perc,ha ez téged megnyugtat,ezen nem fogok fent akadni.. Hihetetlen mekkora észosztó vagy itt,közben meg azthiszem,hogy te vagy az egyik olyan commentáló aki a legkevésbé sem látja reálisan a dolgokat,csak okoskodik. És én nem vagyok sem gyalogos párti,sem "autós" párti,csupán emlitettem egy pl-t a sok közül,mert ezt még ki lehetne vesézni. De nagyon hosszú az élet,és neadj Isten majd ha téged vagy a te gyereked,rokonod stb üti el egy autó remélem jól leorditod a fejét,hogy mekkora egy ökör,hogy csak ugy leszökik az átjáróra. Egyébként meg halvány fogalmad nincs hogyan történt az eset,csak itt lottozol,azt sem tudod,hogy meddig várt az édesanya,azt sem,hogy milyen sebességgel jött az autó..Az az efektiv SEMMIT. Akkor miröl beszélünk? :) hmm..
avatar
dromedár
2011-08-01 19:38:26
re: re:
avatar
Isty
Candika:
Ne tulozz kerlek, mert 3 percnel nem kell tovabb varni hogy biztosnagosan atmehess, ugy hogy ne kelljek auto megalljon vagy lassitson. De a 3 perc az ugye sok a mai gyalogosainkank es inkabb elutteti magat..Ha megi csinaljatok tovabb, en tovabbra is innen irogatok minden "ugyes" gyalogosnbak aki sikerult eluttetnie magat.
Isty, drága barátom! Én szívesen ütnélek el téged, ha kell 3 percenként. :evil:
avatar
fz
2011-08-02 17:08:15
Hát elég sajnálatos, hogy egyesek milyen bután gondolkodnak. Merem remélni, hogy így csak egy család nélküli tini vélekedik, akinek halvány fogalma nincs az életről, és kívánom, hogy ne is legyen ehhez hasonló élménye. :(
Én gyakorló anyukaként tudom, milyen veszélyes közlekedni gyalogosan vagy éppen babával, és sofőrként is tudom, hogy nagyon figyelmetlenek sokszor a gyalogosok is.
Ezt lehet osztani, hogy ki mikor hol hibázott, sajnos, hogy két emberi sérültje is van a balesetnek. :(
avatar
szocsketivadar25
2011-08-03 15:59:10
re: re:
avatar
Isty
Candika:
Ne tulozz kerlek, mert 3 percnel nem kell tovabb varni hogy biztosnagosan atmehess, ugy hogy ne kelljek auto megalljon vagy lassitson. De a 3 perc az ugye sok a mai gyalogosainkank es inkabb elutteti magat..Ha megi csinaljatok tovabb, en tovabbra is innen irogatok minden "ugyes" gyalogosnbak aki sikerult eluttetnie magat.

Figyelj te Isty..nem hinném hogy a gyalogosok el akarják "üttetni" magukat.A baj az, hogy ujabban vagányság ez hogy "átjáró?:O minek álljak meg?" és a fékre nem tudod rátenni a lábad, csak a gázra..faszacsávók vagyunk, nem alacsonyodhatunk le oda, h az elsőbbséget megadjuk a gyalogosnak...
szomoru hogy ilyen világot élünk, de a baj az hogy ez napról-napra romlik és lehet pofázni összevissza de az helyett, h mást hibáztatsz, inkább tenni kellene az ellen h az ilyen balesetek megismétlődjenek!
avatar
trabant
2011-08-03 20:43:00
A sok nagyokosnak :elsőbbséged csak akkor van ha azt meg is adják,de akinek fontosabb az ,hogy elsőbbsége van mint a testi épsége az szaladgáljon csak a zebrán szétnézés nélkűll és tolja bástyaként maga előtt a babakocsit (nem olvastam el a hsz.eket mert csak felhúzom magam a sok buta meggondolatlan emberen és a konkrét balesetről sincs véleményem)Egyszerűen van amikor már nem lehet megállni (bármennyire is szeretne) mert az egy gép (reakció idő, féktávolság stb)
Aki megtehetné de nem áll meg (észleli az átkelési szándékot ,van lehetősége ,helye ,ideje megállni de baszik rá) annak ott helyben elvenni minim 5 évre a jogsiját ezt aláírom én is ,de csak ésszel b+

Hozzászólások Copyright (C) 2009 uh.ro. Minden jog fenntartva."