Itthon » Közélet

Kipróbáltuk a mesevonatot!

Mivel az előző évekhez képest új útvonalon közlekedik, muszáj volt letesztelnünk a szép sárga vonatot, ami azóta megzöldült, mert kicserélték.

MEGOSZTÓ PDF email

Hasonló cikkek
oktoberitanacsules01

Élőben az októberi tanácsülésről – átadták a Vasszékely-díjakat

Kivételesen egy órával később kezdődik az...
56osfelvonulasUdvarhely

Megint lecsapott a prefektus a magyar trikolórra

Az október 23-ai díszítés miatt büntette meg a...
Kossuth utcába Kossuth címert!

Lyukas izék a főtéren

Az október 23-ai megemlékezés alkalmából ünneplőbe...

Sziasztoook! Fotók: Gál előd, Dézsi Károly
szerkesztoÍRTA: SIMÓ VERONIKA
2016. december 22., 15:53
0 hozzászólás.

Amióta megkezdődött a karácsonyi vásár ezt a napot vártuk a legjobban, hogy végre felülhessünk rá.

Szigorúan felnőtt felügyelettel érkeztünk mindannyian a Városháza-térre kedden délután. Ufó felvállalta az apuka szerepet, és vett nekünk egy finom forró kürtőskalácsot, amit persze maradéktalanul felfaltunk, mire felültünk a műanyagablakos vagonba.

Lentről nem nagyon tetszett, hogy fólia ablaka van a vonatnak, amikor felültünk, akkor jöttünk rá, hogy amilyen ronda, olyan hasznos a vaskos mínuszokban.

Az első járatot pont lekéstük,

Ufó papa meg is szidott rendesen, de legalább így nem kellett hosszú sorban állnunk a jegyekért.

A jegyárus hölgyek egy szalmaállomáson árulták a vonatjegyet. Két lejért adták darabját. Az állomás melletti szalmaházban magyar népmeséket lehetett nézni, amíg vártuk a vonatot, ami aztán olyan hirtelen berobogott, mint a mesében Király kis Miklós a háromlábú lován.

Felültünk, épp hogy befértünk az ülésekbe (el is foglaltuk a fél vagont), a biztonsági bácsi eltépte a jegyeinket, indulás!

A járművön belül valamivel kellemesebb volt a levegő hőmérséklete, mint kívül, és diszkréten szólt a Jingle Bells a hangszórókból. A vonat a református templom mellől indult a Bethlen Gábor utcán, befordult a törvényszék mellett a Tompa László utcába, majd a Vár utcán kikanyarodva visszatért a Városháza térre. Ezt a távot körülbelül 10-15 perc alatt tette meg a délutáni csúcsforgalomban. Edit meg is állapította, hogy gyorsabban haladtunk, mint taxival.

Menetközben persze integettünk a járókelőknek, volt, aki mosolygott, és visszaintett, de a legtöbben csak furcsán néztek. Nem nagyon értettük, miért. A vonatból integetni kell, nem?

A mozdonyban egyébként egy Suzuki Vitara motra lapult. A mozdonyvezető panaszkodott a sofőrökre, azt mondta, nem előzékenyek, nehezen engedik be a forgalomba a különleges járművével. Pedig a vonatnak pontosnak kellene lennie.

Elromlott az új, visszajött a régi

Kedden még egy egyvagonos, sárga vonattal robogtunk a központban, amiről Bálint Benedek Pál, a városháza szervezési osztályának munkatársa azt mondta: ez a járgány nem azonos az előző években használtakkal amiatt, hogy a vonat útvonalát megváltoztatták, most már a városi forgalomban halad, ezért biztonsági okokból választották a rövidebb, és oldalt zárható szerelvényt.

A sárga mozdonynak azonban időközben meghibásodott a fékrendszere, ezért szerdára már visszahozták a régit - tudtuk meg Dézsi Károlytól, a mesevonat ügyintézőjétől.

mesevonat

A mesevonatot egyébként ugyanattól a szovátai cégtől bérli a városháza évek óta. A szerelvény 8 napos használata 7 ezer lejbe kerül, amit az eladott jegyek árából térítenek meg.

Az udvarhelyi napközisek, óvodások és iskolások idén is utazhatnak ingyen egy alkalommal, összesen 4 ezer ingyen jegyet osztottak szét közöttük.

A mesevonat hétköznapokon 16 és 19, hétvégén pedig 11 és 20 óra között közlekedik. Jövőre is utazunk!